Hozzájárulok, hogy a weboldal látogatásakor a számítógépemen sütiket (cookie) helyezzen el, amelyek segítségével az oldalon tett látogatásom adatait webanalitikai céljából felhasználják.
Részletes tájékoztatás a Adatkezelési tájékoztató dokumentumban található. További információ.   Rendben, elfogadom

$TO

["company_zip"]=>
    string(4) "6720"
    ["company_address"]=>
    string(19) "Feketesas u. 19-21."
    ["vat_number"]=>

·   Vonatozás a híres Jungfraujoch kilátóhoz
·  Menet közben 360 fokban körbeforgó kabin
·  Európa legmagasabban lévő függőhídja

Svájcban nem csak a hegyre történő feljutásra figyeltek az építők, hanem különlegesebbnél különlegesebb módot is választottak a felvonók elkészítésekor. Ezeket is megtapasztalhatják.
Fogas Katalin – Proko Travel munkatárs

Program

1. NAP: SZEGED / PÉCS / DEBRECEN – BUDAPEST – KITZBÜHEL

Ingyenes kora reggeli transzferek indulnak Szegedről, Debrecenből és Pécsről Budapestre. Mindhárom útvonalon további felszállási lehetőségeket biztosítunk. A főváros után hegyes­halmi határátlépés után nyugati irányába utazunk. Tirolban tartunk egy hosszabb pihenőt, ahol Kitzbühelt nézzük meg. Az egykori bányászváros mára az egyik legismertebb téli sport­centruma Ausztriának, de sok történelmi és művészettörténeti érdekességgel is büszkélkedik. Három értékes temploma mel­lett a régi városrészt késő gótikus, reneszánsz és barokk stílusú épületek sorozata teszi rendkívül hangulatossá. Innen szállá­sunkra megyünk, ahová az esti órákban érkezünk meg.

2. NAP: SCHWYZ – STANSERHORN – STANS

Reggeli után indulunk Svájcba. Először a szövetségi állam név­adóját keressük fel. A kantoni székhely, Schwyz, fontos szere­pet tölt be a svájci történelemben és kultúrában, mert nemcsak nevét, hanem zászlaját is adta Svájcnak. Sétát teszünk a XVII. és XVIII. századi épületek által övezett óvárosban. A főtéren lévő városháza homlokzatát festett csatajelenet díszíti. A közel­ben lévő Betlehem-ház, mely a XIII. század óta lakóház és az egyik legrégebbi faház Európában. A középkor hangulatát idéző város megtekintése után tovább buszozunk, hogy a ter­mészet szépségeiben is gyönyörködhessünk. Technikai bra­vúr az a felvonó, amivel 1.900 m magasra jutunk fel, ez a híres Stanserhorn. De először egy nosztalgia felvonóra ülünk fel, majd erről a világon egyedülálló Cabrio felvonóra szállunk át, mely az egyetlen nyitott tetejű, emeletes felvonó a világon. Így zavar­talanul gyönyörködhetünk a hegyek nyújtotta panorámában. Lélegzetelállító élmény közvetlen kapcsolatba kerülni az alpesi tájjal. Fentről fantasztikus látvány tárul elénk az Alpok csúcsaira, tavaira. Kb. 1 órás túrázásra is lesz lehetőségünk a kilátó közelé­ben. Felvonókkal jövünk vissza Stans városába. Ezután folytat­juk utunkat Közép-Svájcban lévő szállásunkra. (2 éj).

3. NAP: JUNGFRAUJOCH – BRIENZ

Reggeli után lánynézőbe megyünk; irány a „Fiatalasszony – a Jungfrau”. Ezt az UNESCO 2001-ben felvette a Világörökségek Listájára. Lauterbrunnenig busszal, onnan vonattal utazunk (átszállással) a közel 3.450 méter magas Jungfraujochra, amely kontinensük legmagasabban lévő vasútállomása a hegy bel­sejében és turisztikai látványosság is. A kilátó a Jungfrau és a Mönch közötti „nyergen” található. Ezek a hegyek 4.000 m felet­tiek. Itt a jégpalotát és a Szfinx kilátót nézzük meg, melyekhez liftekkel és mozgólépcsőkkel jutunk el. A kilátóról rátekintünk kontinensünk legnagyobb gleccserére, az Aletsch-gleccserre. Ezt követően a szabadban akár hógolyózhatunk is (meleg öltö­zet szükséges). Reméljük, az időjárás lehetővé teszi, hogy a teraszokról láthassuk Közép-Svájc több tucat hófödte csúcsát. Fogaskerekűvel jövünk vissza buszunkhoz, és haladunk tovább. A Brienzi-tó északi partjának idilli falucskáin keresztül érkezünk meg a tópart legfontosabb városába, Brienzbe, melynek külön­legességét az adja, hogy a svájci fafaragás központja. Ezért is készültek az itteni faházak különleges díszítéssel. Programunk után a mesés látványt nyújtó Brünig-hágón át megyünk vissza szálláshelyünkre.

4. NAP: TITLIS – TRÜBSEE – ENGELBERG

A nap nagy részét még Svájcban töltjük. Reggeli után Engelbergbe indulunk. Itt felvonókra szállunk, hogy az Alpok egyik leglátogatottabb csúcsához, a Titlishez feljuthassunk. Először a modern 8 fős, kabinos gondolákkal kezdjük meg emelkedé­sünket. A középállomásnál történő átszállás után az út máso­dik felében a Rotair nagykabinos felvonó szállít bennünket a csúcsra. Ez a világ első és eddig egyetlen forgó lanovkája, amely a közel 5 perces útján 360 fokos körpanorámát biztosít, mivel menet közben lassan forog. Így érünk fel 3.020 m magas­ságba, a Titlis lábaihoz. Lenyűgöző a panoráma az Alpok csú­csaival, völgyeivel, tavaival. Itt számos különlegesség fokozza eddigi élményeinket. A kicsi jégpalotán átsétálva felmegyünk a kilátóba, majd Európa legmagasabban lévő függőhídján lépke­dünk tovább. A 3.041 m magasságban megépített 98 m hos­szú fémszerkezetről felejthetetlen látvány nyílik az alattunk lévő 500 m-es mélységbe és a környező hegyekre. Akik akar­nak, ezután ülőliftekre szállhatnak, melyek a gleccserhez viszik őket, ahol lehet szánkózni is. Itt nyáron is havas terepen sétál­hatnak, így fontos a vízálló túracipő. A hegyi élmények után a már ismert különleges körbeforgó lanovkával indulunk lefelé, de a kabinos gondolák középső megállójánál pihenőt tartunk, hogy egy csodálatos tengerszemnél, a Trübseenél túrázhassunk. Sétálunk a tó partján, 1.800 m magasságban, majd élmények­ben gazdagon folytatjuk felvonózásunkat az alsó végállomá­sig. Még mindig 1.000 m-es magasságon töltünk egy kis időt Engelberg üdülőfalujában. A település sok szállodával rendel­kezik, de a XII. századi bencés kolostora, valamint sajtgyártása is nevezetes. Délután indulunk Ausztria irányába, majd az esti órákban érkezünk tiroli szállásunkra.

5. NAP: REIT IM WINKL – BUDAPEST

Reggeli után végigbuszozunk Tirolon, miközben gyönyörködhe­tünk a 2.000 m körüli hegyek látványában. A német határ köze­lében pihenőt tartunk Reit im Winkl festői falujában. A nevezetes síközpontját hangulatos üzletek, tipikus tiroli lakóházak soro­zata teszik látványossá. Ezután Salzburg, Linz, Bécs útvona­lon hegyeshalmi határátlépéssel várhatóan 21 órára érkezünk Budapestre. Innen mindenkit a felszállási helyére szállítunk.

Érintett területek

• Schwyz
  • Reit im Winkl

További időpontok

Sajnos az adott úthoz nincs elérhető ajánlat.